De verzuimduurvoorspeller. Wat is het en hoe werkt het?
Bij ZekerArbo begrijpen we dat je als ondernemer of leidinggevende in het MKB vooral geen gedoe wilt. Daarom zetten we handige tools in om je organisatie soepel te laten draaien. Een van onze toppers is de Verzuimduurvoorspeller, gevoed door een simpele online-vraag. Zo weet je precies wat je moet doen als een medewerker ziek is. Lekker zeker dus, zonder gedoe!
Hoe werkt het?
Onze Verzuimduurvoorspeller gebruikt de antwoorden uit de online-uitvraag om te bepalen welke acties nodig zijn. Klinkt ingewikkeld? Geen zorgen, het is eigenlijk heel simpel: jij en je werknemer beantwoorden een paar vragen, en wij doen de rest. Op basis van de data weten we in 83% van de gevallen precies hoe lang het verzuim zal duren. Zo kun je langdurig verzuim vroeg opsporen en meteen aan de slag met een passende oplossing. Slim en zonder gedoe.
Verschillende meningen? Dat kan!
Het komt weleens voor dat de leidinggevende denkt: “Over twee weken is hij wel terug,” terwijl de medewerker zelf meer tijd nodig denkt te hebben. Of andersom: de werknemer zegt dat het wel meevalt, maar de leidinggevende ziet het anders. Geen probleem! Door deze verschillen snel te signaleren, kunnen we meteen ingrijpen en langdurig verzuim voorkomen. Zeker weten dat dit helpt!
Wat levert het je op?
– Geen gedoe: Eén simpele vraag en de respons is hoog. Jij krijgt snel inzicht in de situatie.
– Betrouwbare voorspellingen: In 83% van de gevallen klopt onze voorspelling van de verzuimduur.
– Voorkomen van langdurig verzuim: Door snel te handelen, help je jouw team gezond en vitaal te houden.
– Altijd beter: Hoe meer data we verzamelen, hoe slimmer de voorspeller wordt. En dat betekent nog minder gedoe voor jou.
Wanneer vind die online-uitvraag precies plaats?
Zodra je een medewerker ziekmeldt, krijgen zowel jij als je werknemer op dag drie een korte vraag. Simpel, toch? De antwoorden geven ons direct inzicht in wat er nodig is om te zorgen dat alles weer op rolletjes loopt. Zo bieden we zorg op maat, precies waar het nodig is.
Het mooie van dit hulpmiddel,” zegt Liesbeth Booijink, “is dat we direct kunnen inspelen op wat de medewerker nodig heeft, zonder overbodige acties. Geen gedoe, gewoon zeker weten dat je organisatie goed ondersteund wordt.
Wat gebeurt er daarna?
Het kan voorkomen dat de antwoorden die jij of je medewerker geven verschillend zijn. Geen probleem, dan nemen wij contact met je op om het vervolg door te spreken. Ook wordt er contact opgenomen met je medewerker en er volgt een triagegesprek. Dit is een simpele, snelle manier om meteen een goede inschatting te maken. Geen lange intake, maar kort en krachtig: wat is de situatie, wat is er nodig? Binnen 15 minuten is het geregeld. Zo weet je snel of er meer hulp nodig is of dat er direct naar de bedrijfsarts moet worden geschakeld. En ja, we houden het lekker simpel, zodat er geen ruis ontstaat over wat er gebeurt.
Liever even sparren?
Als ondernemer wil je snel weten waar je aan toe bent. Bel je Inzetbaarheidscoach even, die staat altijd voor je klaar. Zo houden we het zeker en zonder gedoe!