Interview met Stephan Meester over ZekerArbo

In het magazine van VVP Online deelt Stephan Meester zijn visie op de naamswijziging van Zorg van de Zaak MKB en V&V naar ZekerArbo.
VVP Online: Met een landelijk dekkend netwerk, 250 medewerkers en zo’n 42.000 MKB-bedrijven als klant stond de organisatie al als een huis. Wat er is veranderd, is de scherpere focus op de behoeften van het MKB, licht salesmanager Stephan Meester toe. “Wij willen het midden- en kleinbedrijf een vast aanspreekpunt bieden op het gebied van preventie, welzijn en verzuim.”
Want een klein MKB-bedrijf heeft heel andere vragen dan een multinational. “Als in een bedrijf met tien medewerkers iemand ziek wordt, dan is de ondernemer direct tien procent van zijn bezetting kwijt. Dus is het belangrijk dat zo’n ondernemer snel geholpen wordt. Een groot bedrijf heeft heel andere behoeften.”
Klant op nummer 1
Vanzelfsprekend blijft ZekerArbo in gesprek met verzekeraars, maar de klant en zijn behoeften staan op nummer 1, zegt Meester. “Ondernemers kunnen bij ons bijvoorbeeld heel makkelijk terecht voor advies. Of het nu gaat om stress, schuldhulpverlening, lifestyle of een vertrouwenspersoon: wij kunnen erin voorzien, dankzij ons netwerk.”
ZekerArbo maakt deel uit van bedrijfsgezondheidsnetwerk Zorg van de Zaak, waar ook o.a. interventiebedrijven en trainings- en adviesbureaus onder vallen. Meester: “Dankzij de korte lijnen die we onderling hebben, kunnen we het verschil maken. Zo kan een ondernemer of werkgever altijd even bellen met zijn inzetbaarheidscoach over hoe een situatie aan te pakken.”
Zo gaan we van samen werken naar samenwerken!
Geen gedoe of extra stappen
De afname van de diensten is flexibel georganiseerd. ZekerArbo werkt met vrijwel alle volmachten in Nederland. Meester: “Of een assurantietussenpersoon nu rechtstreeks met een verzekeraar samenwerkt, of via het volmachtkanaal, in alle gevallen kan de klant snel onze bedrijfsgezondheidszorg en vitaliteitsoplossingen ontvangen. Zonder gedoe of extra stappen.”
Verkoopkanalen samenvoegen
Om de organisatie nog slagvaardiger te maken, voegt ZekerArbo haar verkoopkanalen samen. “Het kanaal volmacht en verzekeraars komt organisatorisch onder één dak samen met het kanaal dat direct met de MKB-bedrijven zaken doet. Dat maakt ons werk efficiënter en biedt de klant nog meer flexibiliteit.
“Door de samenwerking met verzekeraars worden veel van onze interventies en preventieve dienstverlening vergoed. Zo kunnen we klanten in de driehoek: verzekeraar, adviseur en arbodienst optimaal bedienen. Een mooi voorbeeld is de bekende VOV (Verzuim Ontzorg Verzekering), uitgebreid met extra preventieve dienstverlening.
“Zo gaan we van samen werken naar samenwerken! En natuurlijk hopen we op deze manier mooie nieuwe partnerships met verzekeraars, volmachten en assurantietussenpersonen aan te gaan.”
(bron: https://www.vvponline.nl/artikelen/beter-gefocust-op-behoeften-mkb)